Ενώ εδώ ακούμε τον Σπύρο (Άδωνη) Γεωργιάδη να μας λέει πως δεν είναι κοινωνικά δίκαιο αυτό το μέτρο!!
Ο νόμος ψηφίστηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος καθώς το νομοσχέδιο είχε εγκριθεί νωρίτερα από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών προς την Ολομέλεια της Βουλής στόχος της μείωσης είναι υπάρξει ελάφρυνση του οικονομικού κόστους με το οποίο επιβαρύνεται το καταναλωτικό κοινό και οι επιχειρήσεις, στο πλαίσιο προώθησης πολιτικών άμβλυνσης των επιπτώσεων από την Ουκρανική κρίση και δη στις τιμές των καυσίμων.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Χριστιάνα Ερωτοκρίτου, τοποθετούμενη εκ μέρους του ΔΗΚΟ, εξέφρασε ικανοποίηση για τη μείωση στο φόρο κατανάλωσης μέχρι την 1η Ιουνίου, προσθέτοντας ότι ήταν ο μόνος τρόπος άμεσης αντίδρασης τους κράτους να αντιμετωπίσει την εξωγενή αύξηση των πετρελαιοειδών.
Εκ μέρους του ΔΗΣΥ ο Νίκος Τορναρίτης είπε πως η Κυβέρνηση επέδειξε άμεσα ανακλαστικά για την κρίσιμη περίοδο που διέρχεται η γη με τις εξελίξεις στην Ουκρανία , προσθέτοντας ότι η μείωση του φόρου κατανάλωσης συνιστά πράξη συνεισφοράς προς τον απλό πολίτη.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε πως η Κυβέρνηση πρέπει να παρακολουθεί τι θα γίνει μέχρι την 8η του μηνός που θα τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος, για να αποφευχθεί η αισχροκέρδεια με αποτέλεσμα τη μείωση να την επωφεληθούν οι εταιρείες πετρελαιοειδών.
Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Σωτήρης Ιωάννου αφού παρατήρησε ότι το κράτος χάνει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ επειδή συμπατριώτες μας προκειμένου να εξασφαλίσουν καλύτερες τιμές στα καύσιμα εφοδιάζουν τα οχήματα τους από τα κατεχόμενα και εξέφρασε την εκτίμηση ότι η μείωση θα επιφέρει έσοδα στο κράτος επειδή θα ανασχεθεί το φαινόμενο.
Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους αναφέρθηκε στην επιβάρυνση των δημοσίων εσόδων από τη μείωση του φόρου κατανάλωσης, παρατηρώντας ότι θα πρέπει η Κυβέρνηση να είναι έτοιμη να παρατείνει τη μείωση, αν οι εξελίξεις δεν επιτρέψουν τη διεθνή μείωση των τιμών των πετρελαιοειδών.
Την άποψη ότι η μείωση στον φόρο κατανάλωσης θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερη για να αποτρέψει τον εφοδιασμό των οχημάτων από τα κατεχόμενα, διατύπωσε ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης.
Ο Πρόεδρος και Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου ανέφερε πως αν υπήρχαν δημόσιες συγκοινωνίες δεν θα υπήρχε ανάγκη για μείωση των καυσίμων κίνησης.
Στην έκθεση της Επιτροπής Οικονομικών αναφέρεται ότι, οι νέες ρυθμίσεις δεν τυγχάνουν άμεσης εφαρμογής, ώστε να δοθεί περιθώριο προσαρμογής της αγοράς στη βάση των αποθεμάτων που διατηρούνται στα πρατήρια πετρελαιοειδών.
Με βάση την Έκθεση ο νόμος προβλέπει μείωση του συντελεστή έναντι των κλάσεων 1), 2), 3) και 4) από €429,00 τα 1000 λίτρα σε €359,00 τα 1000 λίτρα, μείωση του συντελεστή έναντι των κλάσεων 6), και 10) από €400,00 τα 1000 λίτρα σε €330,00 τα 1000 λίτρα και μείωση του συντελεστή έναντι των κλάσεων 7), 9), 11) και 13) από €74,73 τα 1000 λίτρα σε €21,00 τα 1000 λίτρα.
Έχουμε τον μεγαλύτερο κρατικό προϋπολογισμό στην Ευρώπη όμως το κόστος διαβίωσης ξεπερνα κατα πολύ τις μηνιαίες αποδοχές ενός εργαζόμενου. Η κυβέρνηση δεν θέλει να κάνει χρήση αυτών των χρημάτων.
0 Σχόλια